آیا شما به این کتاب ایمان دارید؟!!!!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 239
نویسنده : محمد

 

برخی از نويسندگان مسيحی، قصد دارند از هر راه معقول و غیرمعقولی ثابت كنند كه مسيحيت هيچ مشكلی ندارد، مثلاً كتابی نوشته‌اند كه ادعا می‌کنند به اشكالات مسلمانان عليه مسيحيت پاسخ داده‌اند!

يكی از سؤالاتی كه خود مسيحيان پرسيده! و خود جواب داده‌اند اين است: «تحريف شدن كتاب مقدس يكی از بزرگ‌ترین مسائلی است كه مسلمانان مطرح می‌کنند، اما هیچ‌گاه دليل قانع‌کننده‌ای برای آن مطرح نمی‌کنند، تاريخ تحريف را بيان نکرده‌اند و نمی‌گویند كه توسط چه كسی و به چه دليلی تحریف‌شده است.»[1] آن‌ها بعد از طرح اين سؤال، جواب‌هایی هم گفته‌اند، اما فعلاً تنها اصل اين سؤال را بررسی می‌کنیم.

اولاً تحريف كتاب مسيحيان، بزرگ‌ترین مسئله مسلمين نبوده و نيست. زيرا اشكالات و تناقضات اين كتاب، آن‌قدر زياد است كه کاملاً نشان می‌دهد اين كتاب، اصلاً آسمانی نيست تا تحریف‌شده باشد و هیچ‌گاه هيچ مسلمانی نگفته است كتاب كنونی مسيحيان، آسمانی است. و ثانیاٌ مقصود ما از تحريف تورات و انجيل اين است كه اصل تورات و انجيلی كه نزد حضرت موسی و عيسی بود و از سوی خداوند به آن‌ها وحی‌شده بود، اكنون وجود ندارد.

همچنین با توجه به اینکه عهد قدیم در مدّت پانزده قرن یا بیشتر تألیف یافته، نسخه‌های اصلی آن در دست نيست، نویسندگان بیشتر کتاب‌های آن و نسخه‌نویسان آن مجهول‌اند؛ و زمان نوشته شدن آن‌ها هم روشن نیست؛ آیا می‌توان گفت که نویسندگان و مترجمين این کتاب‌ها به دور از خطا و اشتباه بوده‌اند؟![2] ويل دورانت در این باره چنین می‌نويسد: «اينكه آن اسفار چگونه و چه وقت و كجا نوشته‌شده سؤالى است كه پرسيدن آن عيبى ندارد و سبب آن شده كه پنجاه‌ هزار جلد كتاب دراین‌باره نوشته‏ شود و البته جوابى هم در مقابل نخواهند داشت‏.»[3]

دلايل فراوان ديگری هم وجود دارد كه ثابت می‌شود كتاب مسيحيان، آن‌طور كه خودشان ادعا می‌کنند نيست و سرشار از خطا و خرافات است، اين موارد هم فقط برای رد ادعای مسیحیان بود كه «مسلمين هيچ دليلی بر تحريف كتاب مقدس ندارند»!

پی نوشت:

[1]. پاسخ به سؤالاتی كه مسلمانان می‌پرسند، فايل pdf، ص 13

[2]. تولدی نو، علی الشيخ، ص 15

[3]. تاريخ تمدن، ويل دورانت، ج 1، ص486





:: موضوعات مرتبط: مسیحیت , ,
:: برچسب‌ها: نقد کتاب مقدس , نقد مسیحیت , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تا ملکوت و آدرس tamalakoot.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 12410
تعداد مطالب : 219
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com